У наш час кожна людина має доступ до будь-якої
інформації. І читання книг стає вже не актуальним. Адже, навіщо купувати книгу,
якщо можна зайти в Мережу і переглянути потрібну інформацію. Тому це є одна з
найбільших проблем книговидавничої галузі. З появою електронної книг взагалі
прогнозували вимирання книговидання.
Початок третього тисячоліття характеризується
серйозними негативними тенденціями в культурі, серед яких - глобальне падіння
інтересу до читання, особливо серед молоді. Читання як засіб отримання
інформації та необхідна передумова інтелектуального розвитку втрачає свою
актуальність поряд із телебаченням і електронними комунікаціями. І Україна не
виняток. Спостерігається зниження авторитету друкованого слова, витіснення
книги на периферію суспільної свідомості, що призводить до руйнування
ментальності нації. Половина українських школярів не беруть в руки книгу, а
країна в цілому претендує на лідерство серед найбільш мало читаючих в Європі. (Читати більш детально) Однією з причин зниження інтересу до
друкованої книги є їх ціна. Адже, навіщо купувати дорогу книгу, якщо можна
знайти її альтернативу та скинути з Інтернету безкоштовно. До того ж з появою
електронної книги, читачі надають перевагу їй, адже вона компактна, зручна і
вміщає в собі томи книг, а це зручно. Отож краще захопити з собою електронну
книгу, ніж стопи друкованих. У цьому плані друковане видання програє.
Для того, щоб видавнича галузь не зникла
взагалі, потрібно всерйоз зайнятися пропагуванням друкованої книги. (Заходи на підтримку читання) По-перше,
це підвищення статусу читання у свідомості підростаючого покоління саме
друкованого видання. По-друге – пропаганда творчості видатних авторів за
допомогою індивідуальної та масової роботи. По-третє – продуктивна співпраця з
ЗМІ. Та співпраця з бібліотеками.
Отож, для того, щоб видавнича галузь процвітала, потрібно
пропагувати читання друкованої книги. Адже, електронна книга – це добре, але
друкована книга завжди була, є і буде.