2. Складна політична ситуація, що склалася у Франції, вимагала наявності друкованих засобів агітації і пропаганди.
Таким засобом і стали брошури. Масовому поширенню брошур сприяла низька ціна, що робила їх доступними широким масам населення, а також досить великий обсяг брошури, що дозволяв докладно і доступно пояснити політичну ситуацію того часу.
Брошури, в якості рекламного засобу, виявилися настільки популярні й ефективні, що в часи Французької революції друк та розповсюдження брошур каралося стратою.
З часу революції у Франції брошури продовжили свою роботу засобу агітації та пропаганди. У часи революції в Росії 1917 брошури теж зіграли значну роль і в чому сприяли революційному перевороту.
Брошура, як засіб політичної пропаганди, має місце і зараз.
Хоча, в наші дні це вже не основна функція брошури. Основною функцією брошури стала роль рекламного засобу, що має своєю метою завоювати клієнта, переконати його в потрібності і корисності пропонованих товарів і послуг.
Брошура може вирішувати різні завдання, і випускатися в різних формах. Сьогоднішня брошура - це і каталог продукції, це і багатосторінковий прайс-лист, і навчальний посібник, і наукова робота, бухгалтерський звіт, збірка віршів і т.д.