Процес оформлення видання полягає з трьох послідовних етапів: 1. Підготовчий етап – народження і формування задуму; перетворення задуму в проект оформлення; перетворення проекту в модель оформлення – макет. Визначається значення і місце кожного тексту і зображення у виданні відповідно до задуму і закріплення за ними певних графічних характеристик, а також їх взаємодія, ієрархічна структура і відображення її у системі рубрикації. 2. Етап виконання – формується зміст та графічні характеристики зовнішнього та внутрішнього оформлення: робота над ескізами або пошук та добір ілюстрацій і фотографій; гармонійне поєднання зображень, текстів, їх класифікація і опрацювання, створення макетів. Весь графічно-зображальний ряд повинен об'єднувати різнорідну текстову частину і утворювати нерозривну єдність, причому видання має сприйматися цілісно й неповторно. 3. Композиційно-технічний етап – набір та верстка, підготовка зверстаного матеріалу для поліграфічного етапу, остаточне розміщення текстових та зображальних матеріалів, відповідність усіх елементів видання існуючим нормам і стандартам, перевірка комплектації, створення оригінал-макету, який передається на поліграфічне підприємство для друкування. На кожне видання, яке передається у друкарню, складається план-проект оформлення. Його розробляє художній редактор разом із головним редактором, зважаючи на поради технічного редактора. Розробка проекту здійснюється з урахуванням реальних технічних та технологічних вимог поліграфічної бази і можливістю забезпечення матеріальними та фінансовими ресурсами. Основою для розробки проекту оформлення друкованого видання є такі дані: тип видання (жанр, читацька аудиторія, умови читання, термін користування); обсяг в авторських аркушах; склад видання: кількість і види текстів, зображень, структура; наклад. У проекті визначаються: формат видання; формат набору; вид і спосіб друку; спускні сторінки, розмір спуску, вид заставки, ініціала; оформлення кінцевих сторінок; гарнітура, кегль, накреслення шрифтів для основного та кожного із додаткових текстів, заголовків; шрифтове та композиційне оформлення рубрикації; оформлення колонтитулів та колонцифр; склад титульних елементів; оформлення зображень; оформлення текстівок; характер та спосіб друку зовнішнього оформлення; оформлення форзаца; брошурувально-палітурні операції; матеріали.